Šifru “342”, pod kojom se u tajnosti čuva prvi model automobila koji će se proizvoditi u kompaniji “Fijat automobili Srbija”, u Srbiji će 25. maja, najverovatnije, otvoriti Serđo Markione, prvi menadžer “Fijat grupe” ili njegov pomoćnik Alfredo Altafila. Za sada se navodi samo da je reč o manjem modelu B klase. Dimenzije i gabariti te klase nama su najpoznatiji kod modela “punto 188” i “grande” varijante ovog modela. Italijanska kompanija je 21. aprila predočila petogodišnji plan rada svojih fabrika širom sveta, ali nisu precizirani detalji o razvoju kompanije “Fijat automobili Srbija”. Navedeno je da će do 2012. godine na tržištu biti plasirana 34 nova modela, od kojih će se, prema ugovoru o strateškom partnerstvu između “Fijata” i države Srbije, dva proizvoditi u novoj kragujevačkoj fabrici automobila.
Šifru “342”, pod kojom se u tajnosti čuva prvi model automobila koji će se proizvoditi u kompaniji “Fijat automobili Srbija”, u Srbiji će 25. maja, najverovatnije, otvoriti Serđo Markione, prvi menadžer “Fijat grupe” ili njegov pomoćnik Alfredo Altafila, saznaju “Novosti”.
Za sada se navodi samo da je reč o manjem modelu B klase. Dimenzije i gabariti te klase nama su najpoznatiji kod modela “punto 188” i “grande” varijante ovog modela.
Italijanska kompanija je 21. aprila predočila petogodišnji plan rada svojih fabrika širom sveta, ali nisu precizirani detalji o razvoju kompanije “Fijat automobili Srbija”. Navedeno je da će do 2012. godine na tržištu biti plasirana 34 nova modela, od kojih će se, prema ugovoru o strateškom partnerstvu između “Fijata” i države Srbije, dva proizvoditi u novoj kragujevačkoj fabrici automobila.
U izjavi za “Novosti” zvaničnici navode da u Torinu nije saopšteno više detalja, jer razvoj srpsko-torinske kompanije ima poseban status, te da je reč o gradnji skoro potpuno nove i najsavremenije “Fijatove” fabrike u svetu. To je radnicima ove kompanije, na nedavno održanom zatvorenom sastanku, rekao Đovani de Filipis, prvi menadžer kompanije “Fijat Srbija”. On je dodao da je moguće da će, zbog obimnih radova, novi model umesto u drugoj polovini naredne godine krenuti početkom 2012. Inače, linije za proizvodnju “punta” trenutno miruju jer je skinuto oko 30.000 kvadrata krova sa pogona ove fabrike, a izmešta se i jedna montažna traka.
Inače, licitacija o novim modelima koji će se proizvoditi u novoj fabrici imala je smisla do kraja svetske ekonomske krize i aneksiranja ugovora. U prvom ugovoru navedeno je da će se krenuti sa proizvodnjom A klase, malim gradskim automobilom, “topolinom” i nešto većim B klase. U tom slučaju u opticaju je bio redizajnirani “uno”, koji će se, sada je već izvesno, proizvoditi u Brazilu.
Naši sagovornici tvrde da je plan zbog krize i saradnje sa “Krajslerom” izmenjen. Krenuće se sa modelom manje B klase namenjenom pre svega tržištu jugoistočne Evrope i sa velikom verovatnoćom da će se sa redizajniranom oznakom “Krajslera” izvoziti i na tržište SAD.
Punto
Nedavno je krenuo i prvi izvoz “punta” za tržište severne Afrike. Plan je da se dok se oprema nova fabrika proizvodi oko 30.000 automobila, od kojih će se oko 10.000 izvoziti u zemlje CEFTA i na tržištima severnoafričkih zemalja.